11 Nisan 2008 Cuma

Çizgi roman ve çizgi roman platformu

Çizgi romanların, çocukların okuma alışkanlığı için iyi olmadığının düşünüldüğü bir zamanda büyüdüm ben. İlkokul öğretmeni olan annem, bu konuda bir yasaklama getirmiş miydi tam hatırlamıyorum ama çocuk dergileri dışında çok fazla çizgi roman almazdım. Ama annemin memleketi Uşak'a gittiğimizde, teyze oğullarının bütün çizgi roman setlerini büyük bir zevkle okuyup bitirdiğimi hatırlıyorum. Açıkçası çizginin, okumayı sevdirdiğini de düşünüyorum.

Radikal'de yayınlanan ufak bir anket, "hangi çizgi roman kahramanısınız?"
http://www.hayalsaati.com/cr-haberleri/hangi-cizgi-roman-kahramanisiniz.html
(Ankete katılanlar için, ben "konyakçı" çıktım- giriş seviyesindeyim yani :) )

"Çizgi roman ödülleri" de incelemeye değer bir sayfa
http://cizgiromanodulleri.blogspot.com/

İntenet'te dolaşırken, "çizgi roman okurları platformu" oluşumuna rastladım. Grubunun tanıtım yazısı aşağıdadır:


" Çizgi Roman Okurları Platformu (ÇROP), aralarında akademisyenlerin, sanatçıların ve araştırmacıların da bulunduğu bilinçli çizgi roman okurları ve sanatseverler tarafından 23 Nisan 2006 günü kuruldu. Dünyanın gelişmiş tüm ülkelerinde bir sanat dalı olarak ilgi ve öneme sahip olan çizgi roman sanatına ülkemizde hak ettiği saygı ve değeri kazandırmak isteyen platform bu amaçla sürekli projeler üretmekte, bunları hayata geçirmektedir.

İnternette bir yazı grubu olarak başlayan birliktelik, her projesiyle, her yaştan okurun katılımıyla kendini aşmaktadır. Yayınevlerinin, sanatçıların, okuyucuların ve geleceğin okuyucularının arasında bir köprü olmayı hedefleyen ÇROP, çizgi roman eserleri aracılığıyla bir sanat dalının geleceğini bugünden inşa etmek istemektedir. Bir sanat dalının yaygınlaşması demek bilinçli bir toplumun oluşmasında atılmış en önemli adım demektir.

ÇROP, sanatı “tüketim” olarak gören ve onu üreten sanatçılara, eserleri okuyucusuyla buluşturan kurumlara, hayatı yaşanılır kılan estetik incelik kazandıran ve sorgulayıcılığımızı arttıran sanat eserlerine maddi olmaktan öte geçmeyen destekleriyle kısmi ve sözde sanatseverlerin aksine, sanata ve sanatçıya destek olmayı ilke edinmiştir. Bilinçli, gelişimci, sorgulayıcı sanatsever çizgi roman okurlarının ortak alanı ÇROP, Çizgi Roman “sanatına sahip çık!” düsturunu benimseyen, örnek aldıkları çizgi kahramanlarının kahramanı olmak isteyen tüm okurları yeni projelerde yer almak üzere yazı grubuna bekliyor. "


http://groups.yahoo.com/group/croplatform

Hiç yorum yok: