12 Nisan 2008 Cumartesi

ihsan oktay anar'ın eserleri

Bir arkadaşın önerisi ile tanışmıştım İhsan Oktay Anar'ın eserleri ile. O zamanlar "Puslu Kıtalar Atlası" yeni yayınlanmıştı sanırım. Tarzı çok hoşuma gitmişti. Tarih ve felsefenin iç içe girdiği hikayeler. Biraz mistik, oldukça etkileyici. Bütün eserlerini okumak bir yana, bazılarını seneler içinde tekrar okuduğum oldu. Eserleri:

- Puslu Kıtalar Atlası (1995)
- Kitab-ül Hiyel Eski Zaman Mucitlerinin İnanılmaz Hayat Öyküleri (1996)
- Efrâsiyâb'ın Hikâyeleri (1997)
- Amat (2005)
- Suskunlar (2007)

Bir kitabı, çıktığı ilk gün aldığım hiç olmamıştı. "Suskunlar" bu konuda bir ilk oldu.
İhsan Hoca, veya eserlerindeki lakabı ile "Uzun İhsan" ile aynı üniversitede çalışmamıza rağmen henüz tanışamadık. Kendisinin büyük bir hayranı olan bendeniz, kitaplarını herkese öneriyorum. Her okur bu kitaplardan ayrı bir tad alacaktır.

"Okuyanın okumayanlara kolay anlatamayacağı ama insanın birileriyle paylaşmak isteyeceği romanlardan, Kitab-ül Hiyel."
Kitap tanıtımında da belirtildiği üzere, kitapları hakkında ayrıntıya girmeye çok gerek yok sanırım. "Puslu Kıtalar Atlası" ile başlayın, zaten sonrası gelecektir.

Kore'de yayınlanan baskısının kapak tasarımı da çok hoş olmuş (kaynak: www.seruven.org):


Bu arada takip ettiğim kadarıyla, "Puslu Kıtalar Atlası" yakında çizgi roman olarak da karşımıza gelecek. Sabırsızlıkla beklediğimi belirtmeliyim.

Puslu Kıtalar Atlası'ndan bir bölüm ile bu yazıyı bitirelim

'Rendekar doğru mu söylüyor? Düşünüyorum, öylese varım. Oldukça makul. Fakat bundan tam tersi bir sonuç, varolmadığım, bir düş olduğum sonucu da çıkar: Düşünen bir adamı düşünüyorum. Düşündüğümü bildiğim için, ben varım. Düşündüğünü bildiğim için, düşlediğim bu adamın da varolduğunu biliyorum. Böylece o da benim kadar gerçek oluyor. Bundan sonrası çok daha hüzünlü bir sonuca varıyor.

Düşündüğünü düşündüğüm bu adamın beni düşlediğini düşlüyorum. Öylese gerçek olan biri beni düşlüyor. O gerçek, ben ise bir düş oluyorum.'Kapı kırıldığında Uzun İhsan Efendi kitabı kapandı. az sonra başına geleceklere aldırmadan kafasından şunları geçirdi: 'Dünya bir düştür. Evet, dünya..Ah! Evet, dünya bir masaldır.'

Hiç yorum yok: